Karabuk - Pedagog Mehmet Teber

728x90 AdSpace

Karabuk

Karabük denince akla ilk demir-çelik fabrikası gelir. Türkiye'nin en büyük demir-çelik fabrikası buradadır. Zaten Marmara bölgesinden Karabük'e geçecek olursanız sizi ilk bu devasa fabrika karşılar. Kocaman bir kasaba alanına kurulmuş, paslanmış demirden görünümü ile insanı korkutur. Yanından geçerken işlenen demirin o keskin kokusunu hissedersiniz zaten. Teknolojinin bu ürünü olan fabrika bir yandan hayran bırakırken öte yandan da doğanın içine kurulmuş bu kara yapı nedeniyle bir hoşnutsuzluk yaşarsınız.

Karabük'e ilk ziyaretim üniversite beraber aynı evi paylaştığımız Celal isimli kardeşimizin bizi evine daveti ile başladı. Bir yaz sabahı otobüse atlayıp Karabük'e vardık. Celal'in babası Ahmet Amca'nın kırmızı arabası ile Karabük'ü fethettik.

Safranbolu
Safranbolu Karabük'ün bir ilçesi. UNESCO Dünya Müze Şehirler listesine. Yani bu şehre girdiğinizde modern hiç bir yapı göremezsiniz. Tüm evler, sokaklar, çarşılar ve binalar Osmanlı'dan kalmadır. Bu nedenle Safranbolu'nun sokaklarında gezinmek, oradaki evleri ve konakları gezmek insana tarihi bir yolculuk yaptırır. Estetik ve doğanın bir arada bulunduğu taşlı sokaklarda gün boyu kalmak insana gerçekten büyük keyif verir.

Safranbolu'nun eski çarşılarında tahtadan yapılmış oyuncaklar kesinlikle ilginizi çeker. Demirciler çarşısında ise demirci ustalarının elleri ile şekil verdikleri hediyelik eşyalar vitrinlerde size "Beni Al" diye bağırır.

Kabaktan, türlü kumaşlardan yapılmış süs eşyaları ve kıyafetler de cabasıdır.  Merkezdeki lokantalarda yöresel yemekleri tatmak, el yapımı baklavaları yemek, safranlı lokumlar yemekse burada yapabileceğiniz diğer etkinlikler arasında. ha yolunuz buraya düşerse buradaki kanyona da uğrayın derim. Vali konağını da ziyaret etmek çok keyifli olur.

İkinci Ziyaret
İkinci ziyaretim Ahenk'in kurucuları arasında yer alan Muhammet arkadaşımın 2011 yılındaki düğünü ile oldu. Daha önce bekarken gittiğim Karabük'e bu sefer eşim ve çocuklarımla gittim. Bu sefer aynı mekanları ailecek gezdik. Eskisine göre çok gelişmiş, restore edilmiş bir Safranbolu gördük. Çeşmeden akan sulardan içtik, güzel yemekler yedik ve tahtadan oyuncaklarla çantalarımızı doldurup geri döndük... Aynı gün gidip geldik ama ailecek bir terapi oldu bizim için...

Üçüncü Ziyaret

Bizi ilk defa Karabük ile tanıştıran Celal'in düğün daveti ile gerçekleşti. 2012 Mayıs ayında yine ailecek Karabük yollarına düştük. Her geçen gün gelişen, açılan üniversitesi ile nüfusu artan bir Karabük karşımızdaydı. Yine direksiyonu ilk olarak Safranbolu'ya kırdık. Bu sefer vaktimizi demirciler çarşısında geçirdik. Ahenk'teki oyun terapi odası için oyuncaklar aldık. Kardeşim kadar sevdiğim Ramazan ile birlikte kızlarımızla sokaklarda yürüdük. Her sen gelsek sanırım yine doymayız... Çünkü burada özümüze ruhumuza döndüğümüzü hissediyoruz ailecek.
Karabuk Reviewed by Mehmet Teber on 5/22/2012 Rating: 5 Karabük denince akla ilk demir-çelik fabrikası gelir. Türkiye'nin en büyük demir-çelik fabrikası buradadır. Zaten Marmara bölgesind...